ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DIENST EN VERKOOP VAN CAFES VANHOVE SRL
(CAFES VANHOVE SRL - B.C.E.: 0401.569.112 - het "Bedrijf")

  1. TOEPASSING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN -
    AFDWINGBAARHEID
    1.1. Aanvaarding - De klant erkent kennis te hebben genomen van en zich te houden aan
    deze algemene voorwaarden, die bij de offerte
    van het Bedrijf zijn gevoegd en die beschikbaar zijn op de website van het Bedrijf
    via de link https://cafes-vanhove.be/conditions-
    dutilisation/ . De aanvaarding van de offerte, hetzij uitdrukkelijk hetzij stilzwijgend, waarop
    uitdrukkelijk naar deze algemene voorwaarden verwijst,
    impliceert de onherroepelijke aanvaarding ervan door de klant.
    1.2. Toepassingsgebied - Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de klant. Toepassingsgebied - Deze algemene voorwaarden zijn
    van toepassing, tenzij door het Bedrijf uitdrukkelijk en schriftelijk anders is bepaald,
    op aanbiedingen en overeenkomsten tot het verrichten van diensten,
    verhuur en de verkoop van producten die worden gesloten in het kader van de commerciële activiteiten van het Bedrijf
    .
    1.3. Algemene voorwaarden van de klant - Algemene voorwaarden van de klant - Algemene voorwaarden van de klant zijn van toepassing op de verkoop van diensten, verhuur en de verkoop van producten die worden gesloten in het kader van de commerciële activiteiten van het Bedrijf . Algemene voorwaarden van de klant - De Vennootschap wijst alle
    voorwaarden of bedingen af die voorkomen op documenten uitgegeven door haar
    klanten of opdrachtgevers. De onderhavige algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing
    , tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders bepaald door
    door het Bedrijf in zijn orderbevestiging. Bijgevolg
    , impliceert het plaatsen van een bestelling, in hoofde van de
    klant, de loutere aanvaarding van deze
    algemene voorwaarden.
    1.4. Wijzigingen - Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen. Wijzigingen - Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om
    periodiek, eenzijdig en zonder voorafgaande kennisgeving de
    algemene service- en verkoopvoorwaarden te wijzigen, bijvoorbeeld om ze aan te passen aan
    wijzigingen in de wet- en regelgeving.
  2. DOEL
    2.1. Verhuur van meubilair en levering van diensten - de Vennootschap
    biedt aan de klant, tegen betaling
    van een huurprijs, koffiezetapparaten en toebehoren ter beschikking te stellen om de
    consumptie van koffie en andere voedingsmiddelen te vergemakkelijken, voor de periode
    vermeld in de bijzondere voorwaarden (offerte of andere)
    die aan de klant worden toegestuurd en hem bekend zijn. Tenzij anders bepaald
    in de bijzondere voorwaarden, installeert het Bedrijf het meubilair en/of
    de accessoires op de plaats waar deze door de klant zullen worden uitgestald. De partijen
    kunnen de huurperiode verlengen bij uitdrukkelijke schriftelijke overeenkomst
    . De diensten worden geleverd op de locatie die is aangegeven in de bijzondere voorwaarden
    , tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is bepaald.
    2.2. Verkoop - Het Bedrijf is een Belgische producent van meubilair. Verkoop - Het Bedrijf is een Belgische meesterbrander sinds 1954
    die koffie, thee en andere toebehoren verkoopt die
    de consumptie van thee en koffie mogelijk maken of vergemakkelijken. De
    Vennootschap biedt ook, in het kader van een contractuele relatie
    van onbepaalde duur (tenzij anders bepaald in het
    contract dat met de Klant wordt afgesloten), op hoofdbasis de verkoop van koffie en
    thee (evenals andere bijkomende producten) en, op bijkomende basis, de
    levering van deze producten bij de Klant thuis (hierna de "
    Abonnementsformule").
  3. PRIJZEN EN BETALING
    3.1. Offerte - Alleen een vaste offerte die door het Bedrijf naar een aangewezen klant wordt gestuurd
    bindt het Bedrijf voor een periode van 15 dagen vanaf de datum
    van verzending van de offerte, tenzij een langere periode is aangegeven in de offerte.
    3.2. Order - Elke order, tenzij deze volgt op een schriftelijke offerte van het Bedrijf, aanvaard zonder voorbehoud of wijziging door de klant, is pas bindend voor het Bedrijf wanneer deze schriftelijk is aanvaard. Bestelling - Elke bestelling, tenzij deze volgt op een schriftelijk aanbod
    van het Bedrijf, aanvaard zonder voorbehoud of wijziging door de
    klant, is pas bindend voor het Bedrijf nadat deze schriftelijk is aanvaard. Contracten
    worden altijd geacht te zijn gesloten op de statutaire zetel van het Bedrijf.
    3.3. Prijzen - Met uitzondering van het Abonnement zijn de prijzen van de Abonnementen niet bindend voor het Bedrijf. Prijzen - Met uitzondering van het Abonnementenpakket worden de diensten en
    producten verkocht tegen de prijzen die gelden op het moment dat de bestelling wordt geplaatst
    , zoals aangegeven in de prijslijst van het Bedrijf (beschikbaar in het
    verkooppunt of op de website van het Bedrijf) of in de bijzondere
    voorwaarden van het contract dat met de klant wordt gesloten. In het geval van het afsluiten
    van een Abonnementsformule contract met een klant, worden de
    diensten en producten verkocht tegen de prijzen die gelden op het moment van
    levering. In dit laatste geval wordt de klant regelmatig op de hoogte gebracht
    van wijzigingen in de prijzen van de producten en diensten die worden aangeboden door de Vennootschap
    .
    Tenzij de klant een Consument is, zijn de prijzen van de Vennootschap
    exclusief BTW en exclusief eventuele belastingen, rechten of andere indirecte
    bijdragen die verschuldigd kunnen zijn in toepassing van de Belgische of buitenlandse
    wetgeving.
    3.4 Waarborg - Het Bedrijf kan de storting van een waarborg vragen, waarvan het bedrag
    door het Bedrijf wordt vastgesteld in functie van de waarde van het gehuurde materiaal. Dit
    bedrag moet worden betaald aan het Bedrijf of worden geblokkeerd via een
    creditcard bij de overhandiging van het meubilair en/of de uitrusting. De garantie zal
    worden overgedragen/gedeblokkeerd aan de klant op het moment dat hij het gehuurde
    meubilair en/of de gehuurde uitrusting in dezelfde staat terugbrengt als waarin hij deze van het
    Bedrijf heeft ontvangen.

3.5. Betaling - Tenzij schriftelijk anders is bepaald, is de volledige prijs van
verkoop, verhuur en diensten (evenals de garantie) verschuldigd
wanneer het Bedrijf de factuur uitreikt en verzendt op de dag die
voorafgaat aan de installatie van het meubilair door het Bedrijf of de levering van de
verkochte producten.
3.6. Te late betaling door een consument - elke factuur die door het Bedrijf aan een consument is verzonden en die geheel of gedeeltelijk onbetaald is gebleven, wordt opeisbaar. Laattijdige betaling door een consument - elke factuur
die door het Bedrijf aan een consument is gezonden en die geheel of gedeeltelijk onbetaald blijft
zal opeisbaar zijn voor betaling, zodra deze opeisbaar is en binnen een termijn van
14 kalenderdagen, te beginnen op de 3e werkdag na verzending
van een eerste kosteloze betalingsherinnering indien verzonden per
post, of op de 1e werkdag na verzending van een eerste kosteloze betalingsherinnering indien verzonden per
e-mail,
een vertragingsrente van 10% per jaar. Bovendien kan binnen dezelfde periode een forfaitaire boete
worden geëist op basis van de volgende schaal
: (a) Voor elke schuld van minder dan of gelijk aan €150: €20
(b) Voor elke schuld tussen €150,01 en €500: €30
plus 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen €150,01 en €500
(c) Voor elke schuld boven €500: €65 plus 5% van het
verschuldigde bedrag op de schijf boven €500, tot een maximum van €2.000
.
3.7. Laattijdige betaling door een onderneming - elke factuur die
door de Vennootschap aan een onderneming (een niet-consument) wordt gezonden en die
geheel of gedeeltelijk onbetaald blijft één maand na haar vervaldatum, zal
vanaf de vervaldatum en zonder dat een ingebrekestelling
nodig is, een nalatigheidsintrest opbrengen tegen de rentevoet voorzien in artikel 5 van de wet van 2
augustus 2022 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties
. Bovendien kan een forfaitaire vergoeding voor
administratieve kosten gevorderd worden, zonder voorafgaande
ingebrekestelling, op basis van onderstaande tabel:

Bedrag verschuldigd in
hoofdsom
Tarief van
boeteclausule
Cumulatieve bedragen
van € 1 tot € 4.000 10,00%400 met een minimum van
€ 40
van € 4.000,01 tot
€ 12.500
7,50% 1.037,50 €
van € 12.500,01 tot
€ 25.000
5,00% 1.662,50 €
van €25.000,01 tot
€50.000
2,50% 2.287,50 €
van
€50.000,01
1,50%met een maximum van
€ 2.500
  1. DIENSTEN EN TERMIJNEN
    4.1. Toegankelijkheid - De plaats waar het gehuurde meubilair wordt geïnstalleerd, moet
    door de klant toegankelijk worden gemaakt, zodat de
    diensten normaal en zonder gevaar kunnen worden uitgevoerd. De klant is ook verantwoordelijk voor
    het verwijderen of beschermen van zijn persoonlijke bezittingen in de ruimten op de
    route van de medewerkers van het Bedrijf. Indien nodig zal de klant
    administratieve stappen ondernemen om een voldoende aantal
    parkeerplaatsen te reserveren in de onmiddellijke nabijheid van
    de losplaats voor de apparatuur. Onnodige reiskosten
    en buitensporig lange wachttijden kunnen in rekening worden gebracht aan
    de klant op basis van een uurtarief van € 50,00 per medewerker van het Bedrijf.
    De klant zorgt ervoor dat het Bedrijf, op eigen kosten, toegang heeft tot water en
    elektriciteit.
    4.2. Eigendomsvoorbehoud en risico's - De klant is aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit het niet nakomen van de overeenkomst. Eigendomsvoorbehoud en risico's - Het Bedrijf behoudt
    het eigendomsrecht op het meubilair dat het aan klanten ter beschikking stelt op
    huurbasis. In geval van verkoop van meubilair en/of
    goederen blijven deze eigendom van het Bedrijf tot
    volledige betaling van de prijs. De risico's van verslechtering of
    verdwijning zijn voor rekening van de klant vanaf het moment van verzending van de
    goederen tot de plaats van levering. Vooruitbetalingen kunnen
    worden ingehouden om eventuele verliezen te dekken.
    4.3. Leveringstermijnen - Tenzij uitdrukkelijk vermeld door het Bedrijf. Levertijden - Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld door het Bedrijf in
    het aanbod of de bestelbon, vindt de levering van de goederen plaats
    binnen 30 dagen na aanvaarding van het aanbod of van de
    bestelling als de klant een consument is. Als de klant een
    bedrijf is, verbindt het Bedrijf zich ertoe de goederen binnen een redelijke termijn
    te leveren. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, worden levertijden
    altijd berekend in werkdagen.
    4.4. Overmacht - Levertijden worden in ieder geval bepaald als
    onder voorbehoud van overmacht of enige andere oorzaak
    libératoire. In geval van overmacht wordt het Bedrijf geheel of gedeeltelijk ontheven van zijn leveringsverplichting
    . Onder overmacht verstaan we
    , zonder dat deze opsomming beperkend is, oorlog,
    oorlogsdreiging, onrust, vernietiging door brand of enige andere oorzaak, gedeeltelijke of gehele verlamming van het verkeer,
    gerechtelijke of regeringsbeslissingen,
    het geheel of gedeeltelijk in gebreke blijven van leveranciers, onderaannemers of agenten van
    , stakingen, lock-outs, storingen in de interne organisatie
    of productieonderbrekingen, slechte weersomstandigheden of ongunstige
    klimatologische omstandigheden; vorst, uitzonderlijk nat weer,
    brand, overstroming, pandemie evenals elke gebeurtenis die
    de uitvoering van het werk verhindert of vertraagt.
  2. 5. GARANTIES EN AANSPRAKELIJKHEID
    5.1. Wettelijke consumentengarantie - Voor een periode van
    twee jaar vanaf de datum van levering, garandeert het Bedrijf, wanneer de klant
    een consument is, het gebrek aan conformiteit van de
    consumptiegoederen die aan de klant zijn verkocht. Op straffe van verval is de klant
    consument verplicht om het Bedrijf op de hoogte te stellen van het bestaan van het gebrek
    aan overeenstemming binnen twee maanden vanaf de dag waarop hij/zij het gebrek heeft opgemerkt
    .
    5.2 Garantie voor verborgen gebreken - De niet-consumentklant of de
    consumentklant kan na de bovengenoemde periode van twee
    jaar een beroep doen op de garantie van het Bedrijf vanwege
    het bestaan van veniale verborgen gebreken onder het toepasselijke gemene recht
    . Het Bedrijf kan echter alleen aansprakelijk worden gesteld voor verborgen gebreken
    als wordt vastgesteld dat de geleverde meubelen en
    goederen een gebrek bevatten dat niet detecteerbaar was toen de genoemde meubelen en goederen werden ontvangen
    . In dit geval moet
    op straffe van verval worden ingeroepen uiterlijk twee maanden na
    de ontdekking van het gebrek door de klant. De tussenkomst van de garantie is
    onderworpen aan (i) de volledige betaling van de facturen van de Onderneming en (ii)
    de uitvoering van alle onderhouds- en herstellingswerken door de
    Onderneming, met uitsluiting van tussenkomst door derden. Wanneer de kwaliteit van
    goederen in het geding is, is de aansprakelijkheid van de Vennootschap
    in alle gevallen beperkt tot de zuivere en eenvoudige waarde van de gebrekkige
    goederen, met uitsluiting van elke andere indirecte schade.
    5.3. Beperking van de aansprakelijkheid van de Vennootschap Beperking van de aansprakelijkheid van de Onderneming - De aansprakelijkheid van
    de Onderneming in geval van een zichtbaar of verborgen gebrek aan de meubelen en/of
    goederen is beperkt tot de gefactureerde prijs van de niet-conforme of gebrekkige meubelen en/of
    goederen. In alle gevallen waarin de aansprakelijkheid van het Bedrijf
    wordt vastgesteld, is deze beperkt tot de directe en voorzienbare schade van de Klant
    .
    5.4. Schade aan het gehuurde meubilair en/of de gehuurde apparatuur Schade aan het gehuurde meubilair en/of de gehuurde apparatuur - in geval van
    schade aan het aan de klant gehuurde meubilair en/of de gehuurde apparatuur, kan het Bedrijf
    van de klant terugbetaling eisen - en/of een deel
    van de garantie inhouden die is ingesteld in overeenstemming met artikel 3.4 indien van toepassing
    - van de kosten die nodig zijn om het meubilair en/of de apparatuur te repareren
    of, indien reparatie redelijkerwijs niet kan worden uitgevoerd, de
    kosten voor vervanging van het beschadigde meubilair en/of de beschadigde apparatuur.
  3. EINDE VAN DE OVEREENKOMST
    6.1. Herroepingsrecht van de klant - Als de overeenkomst wordt gesloten met een
    consument op afstand of buiten verkoopruimten, heeft deze
    een herroepingsrecht van veertien dagen vanaf de datum
    van de sluiting van de overeenkomst (of van de levering in het geval van de verkoop van een
    goed zonder installatie) om mee te delen dat hij/zij de overeenkomst herroept. De klant hoeft
    geen redenen op te geven voor de herroeping van het contract. Kennisgeving van
    herroeping kan worden gedaan per aangetekende brief gericht aan
    het hoofdkantoor van het Bedrijf, met behulp van het bijgevoegde formulier. Het
    Bedrijf mag pas beginnen met het verlenen van zijn diensten op
    nadat de wettelijke herroepingstermijn van veertien dagen is verstreken.
    6.2. Opschorting en beëindiging van het Abonnement
    Recht om het Abonnementsplan op te schorten en te beëindigen
    - de klant kan het Abonnementsplan beëindigen, zonder opzegtermijn en zonder kosten of schadevergoeding, door eenvoudigweg
    Société schriftelijk op de hoogte te stellen.
    6.3. Dwingende nakoming/oplossing/beëindiging - Als de klant, buiten
    het herroepingsrecht, weigert om de goederen en/of
    het meubilair te leveren of de overeengekomen diensten te verlenen, heeft de Vennootschap
    het recht om nakoming in natura van de overeenkomst te eisen. Echter, nadat
    de ingebrekestelling om de levering van de goederen en/of
    het meubilair of de verlening van de overeengekomen diensten te aanvaarden zonder gevolg is gebleven
    gedurende een periode van vijftien kalenderdagen, kan het Bedrijf
    het contract ten nadele van de klant beëindigen. De Vennootschap kan, als bijkomende
    schadevergoeding, een bedrag eisen gelijk aan 25
    % van de verkoopprijs of van de geleverde diensten. Omgekeerd kan de klant, in geval van
    ontbinding van het contract ten nadele van de Onderneming,
    een forfaitaire schadevergoeding eisen
    gelijk aan 25% van de prijs van de verkoop of van de geleverde diensten, indien en enkel indien hij een consument is.
  4. TOEPASSELIJK RECHT / BEVOEGDE RECHTBANKEN
    7.1. Toepasselijk recht - Elk geschil met betrekking tot de geldigheid,
    interpretatie, uitvoering of niet-uitvoering, beëindiging van de
    overeenkomst (evenals elke wijziging en/of elk aanhangsel dat kan worden gesloten
    tijdens de uitvoering van de overeenkomst) en de gevolgen ervan, wordt uitsluitend beheerst door
    Belgisch recht.

7.2. Minnelijke oplossing - De partijen streven naar een minnelijke oplossing
van elk geschil of geschil dat ontstaat in verband met
de uitvoering van de overeenkomst.
7.3. Bevoegde rechtbank - Bij gebreke aan een minnelijke oplossing zullen de partijen
hun geschil voorleggen aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement
van Henegouwen, afdeling Charleroi.

Datum + "gelezen en goedgekeurd" + handtekening klant:
Bijlage: MODELRETRACTIEFORMULIER


(Gelieve dit formulier
alleen in te vullen en terug te sturen als u de overeenkomst
wilt herroepen).
Ter attentie van [bedrijf naam,
geografisch adres en e-mailadres invullen]:
Ik/Wij () deel/delen () u hierbij mede ()
dat ik/wij () de overeenkomst betreffende de verkoop van de onderstaande goederen ()/verrichting van diensten () herroep/herroepen: Besteld op ()/ontvangen op () Naam van consument(en) Adres van consument(en) Handtekening van consument(en) Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.